اوباما از سفری می‌گوید که موجب خودشناسی‌اش شد | تحول در سفر

اجاره آپارتمان مبله در تهران - اجاره سوئیت در تهران - اجاره روزانه آپارتمان در تهران

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

حتماً شنیده‌اید که جی‌.کی.رولینگ تمام ایده‌ی کتاب‌های هری‌پاتر را در یک سفر قطاری بین منچستر و لندن، در ذهنش پرورانده. یا حتماً در مورد سفر هند استیو جابز شنیده‌اید. می‌گویند مؤسس اپل بعداز این سفر فهمیده که در زندگی‌اش باید به چه مسیری برود. حتی بعدها مارک زوکربرگ، مؤسس فیس‌بوک هم با الهام از او به هند سفر کرده بود. حتی مهاتما گاندی رهبر انقلاب هند هم بارها گفته سفرش به آفریقای جنوبی زندگی‌اش را تغییر داده.

اوباما هم در جوانی‌اش تنهایی به چند کشور اروپایی و سپس به کنیا سفر کرده بود. سفری که به قول خودش «خاطره‌انگیز» و «خاص» بوده. اوباما در سال ۲۰۱۹ در نشست مجمع جهانی سفر و توریسم، در مورد این سفر صحبت کرد. اوباما از این گفت که در طی این سفر، به خودشناسی رسیده.

« من در میانه‌ی بیست‌سالگی‌ام بودم. از کالج فارغ‌التحصیل شده بودم و مشغول به کار شده بودم. ولی هیچ‌وقت به اروپا سفر نکرده بودم. آن سفر به این خاطر ماندگار شد که به خودشناسی من کمک کرد. پولی نداشتم. تنهایی سفر می‌کردم. در اروپا به پانسیون‌ها می‌رفتم و غذایم یک مقدار نان باگت با پنیر بود. بعضی وقت‌ها هم مقداری نوشیدنی. 

هنوز یادم هست که شبانه، با اتوبوس از مادرید به بارسلون می‌رفتم. اسپانیایی‌ام خیلی خوب نبود. با یکی از همسفرهایم  در آن اتوبوس رفیق شدم  که انگلیسی بلد بود. من یک مقدار نان به او دادم و او هم مقداری نوشیدنی به من داد. سرصبح به بارسلون رسیدیم و من هنوز در خاطرم هست که به سمت خیابان لا رامبلا قدم می‌زدم. خورشید داشت طلوع می‌کرد.

این طور سفرها ماندگار می‌شوند چون بخشی از وجودت در قالب یک شخص جوان سفر می‌کند تا جایگاه خودش در هستی را کشف کند. »

در ادامه اوباما از سفرش به کنیا گفت. در آنجا هم به مدت یک ماه اقامت داشت. پدر اوباما کنیایی بود و خیلی زود مرد. در کل زندگی‌اش فقط یک بار پدرش را دیده بود.

جوانی اوباما

«می‌خواستم بشناسمش و می‌خواستم سرزمینی که از آن آمده بود را هم بشناسم. در قالب یک تور سافاری (وحش‌گشت) رفتم و تعدادی از اعضای خانواده‌ام را دیدم که قبلاً‌ هیچوقت آن‌ها را ندیده بودم. خیلی خاص بود.»

اما حالا اوباما اعتقاد دارد که فقط سفر کردن با خانواده برایش خاطره‌انگیز می‌شود.

«الان فقط می‌خواهم با بچه‌هایم سفر کنم. دیدن جاهای جدید حس خاصی دارد. خودت را در معرض ایده‌های جدید می‌گذاری و فرهنگی جدید را کشف می‌کنی. سفر باعث می‌شود که رشد کنی. ولی اگر پدر و مادر شده باشی، می‌توانی آن حس خودشناسی را در چشم بچه‌هایت ببینی. این از هر چیزی برایم خاص‌تر است.»

به نظر اوباما سفر کردن کمک می‌کند تا انسان‌ها با هم یکی شوند.

«معتقدم مردم باید دور هم جمع بشوند نه این که از هم جدا شوند تا یک عده ما باشند و یک عده آن‌ها. حالا که دنیای تکنولوژی و اطلاعات هیچ مرزی ندارد، اگر بخواهیم دوباره مرزهای سخت و محکم بسازیم شکست می‌خوریم، و حتی باعث می‌شویم که درگیری‌های بزرگتری بین مردم ایجاد بشود.»

اوباما اخیراً گفته که قصد سفر به تاج محل هند را هم دارد و می‌خواهد از معابد انگکور وات کامبوج هم بازدید کند. البته از برنامه‌اش برای سفر به پاتاگونیای آمریکای جنوبی، برزیل و قطب حنوب هم حرف زده.




:: برچسب‌ها: اخبار گردشگری , تاج محل , سفر به اروپا , سفر به ایتالیا , سفر به فرانسه , سفر به کنیا , سفر به هند ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عطایی
ت : سه شنبه 5 شهريور 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی